13 October 2008 18:17

Hoezo? Ik heb toch ook meer dan 1 TB in raid0?
Niet dat mijn systeem nou zo stabiel is...

Arg... Straks kwam ik Windows niet eens meer in...
In de veilige modus de driver weg gepleurd, netwerk stekker er af, en windows weer in.
Toen de driver van de cd geinstalleerd, windows starten, en werkt, resolutie instellen, werkt!!!
Alles op standaard clocks.
Als ik nu FurMark 3D draai valt die uit?
Uh? Op standaard clocks?
Ik word een beetje moedeloos.
Ding blijft mooi koel, dat kan het niet zijn...

13 October 2008 19:00

SandeMan had het over een 'servertje met 1 TB in RAID 0' en bij een thuisserver is een 1TB+ configuratie meestal puur opslag. Iets van redundantie lijkt mij dan wel zo fijn ;). Jij hebt het enkel in een desktop PC'tje waarbij het ook meer voor de performance is.

Nielzzz wrote on 13 October 2008 18:17:

Arg... Straks kwam ik Windows niet eens meer in...
In de veilige modus de driver weg gepleurd, netwerk stekker er af, en windows weer in.
Toen de driver van de cd geinstalleerd, windows starten, en werkt, resolutie instellen, werkt!!!
Alles op standaard clocks.
Als ik nu FurMark 3D draai valt die uit?
Uh? Op standaard clocks?
Ik word een beetje moedeloos.
Ding blijft mooi koel, dat kan het niet zijn...
Begin je daar hier ook al over?! :P. Ik zou zeggen, probeer eens Catalyst 8.9 i.p.v. Catalyst 8.7. Je zult zien dat de FurBenchmark dan zeker langer dan een minuut kan draaien zonder te crashen :P.


13 October 2008 19:19

Sorry, Problem solved!!!

14 October 2008 22:10

Zover ik weet is dat servertje van sandeman een NAS dus puur voor opslag.

14 October 2008 22:14

Dan is, mijn inziens, RAID0 geen verstandige keus :).

26 October 2008 21:09

Nog enkele daagjes mannen, ik hoop dat al jullie systemen een beetje naar behoren werken.

Ik wilde toch even vermelden dat ik nog een 2 tal nieuwe aankopen heb gedaan, in de vorm van een geweldig mooi Dell 2407WFP scherm (24" inch dus) en een voldoende krachtige videokaart in de vorm van een 8800GT. Deze zal op de lan te bezichtigen zijn in mijn fraaie kast voorzien van een waterblok.

CYA soon!

28 October 2008 17:23

Enkele daagjes?
Optimistisch zijn is goed, maar het is pas 14 nov.

Maar hallo mensen, 12 aanmeldingen, dat schiet niet op he...
Waar blijft de rest?

31 October 2008 19:31

Yow, ik was ff met de switch aan het regelen, maar wanneer begint officieel de Lan eigenlijk?
Ik heb nu afgesproken dat ik de switch vanaf half 5 heb, dan kan ik er kwart voor 5 a 5uur mee in de kelder zijn.
Is dat een probleem?
Eigenlijk wel he?
Wat ik ook kan doen is zo lang ff een andere switch van iemand aan dat netwerk hangen daar.
Ik denk wel dat ik een poort of 16 nodig heb.
Dan hebben we de hele vrijdag gigabit.
Dan ruil ik die maandag daarne de switches weer om.
Het probleem is, ik heb ff geen switch over.

01 November 2008 01:20

Ik neem mijn 40" laptop met zwenkwielen mee.

02 November 2008 01:28

Vorig jaar zou iemand ook internet regelen (zie het topic over de vorige lan) maar dat gaat hem dit jaar ook niet worden lijkt me ?!

02 November 2008 23:48

Nielzzz wrote on 28 October 2008 17:23:
Enkele daagjes?
Optimistisch zijn is goed, maar het is pas 14 nov.

Maar hallo mensen, 12 aanmeldingen, dat schiet niet op he...
Waar blijft de rest?
Er zijn inmiddels al meer aanmeldingen :).
Nielzzz wrote on 31 October 2008 19:31:
Yow, ik was ff met de switch aan het regelen, maar wanneer begint officieel de Lan eigenlijk?
Ik heb nu afgesproken dat ik de switch vanaf half 5 heb, dan kan ik er kwart voor 5 a 5uur mee in de kelder zijn.
Is dat een probleem?
Eigenlijk wel he?
Wat ik ook kan doen is zo lang ff een andere switch van iemand aan dat netwerk hangen daar.

Volgens mij had Ronald vroeger een Linksys 100Mbit dingetje die er dan tijdelijk kan staan. Misschien dat Boudewijn ook nog wel iets van een 8 poorts Gbit switchje kan organiseren (toch? :P)

Hoe laat de LAN precies begint weet ik eigenlijk niet. Zelf moet ik werken op die dag en ben ik dus niet eerder dan 17:30 daar. Het zal eerder 18:30 worden met een beetje haasten.
Randchen wrote on 01 November 2008 01:20:
Ik neem mijn 40" laptop met zwenkwielen mee.
Is 'ie vergelijkbaar met de kast van Bleeker? Bij hem zijn de zwenkwielen ook wel nodig omdat je het ding niet eens mag tillen van de ARBO :X :P.
Siewe wrote on 02 November 2008 01:28:
Vorig jaar zou iemand ook internet regelen (zie het topic over de vorige lan) maar dat gaat hem dit jaar ook niet worden lijkt me ?!
Klopt. Geen idee of dat nu wel gaat lukken. Als ik het mij goed herinner was het signaal destijds te zwak om ook in de kelder van de Pol te komen.


03 November 2008 01:23

Ik heb inderdaad de linksys switch nog liggen. Die kan ik meenemen. Maar niels jij neemt wel zijn gigabit switches mee toch? Kun je de switches niet eerder krijgen dan? Dan kun je ze ff langsbrengen of dan kom ik ze ff halen?!

De lan zelf begint gewoon op vrijdag 14 nov. vanaf wanneer je kunt zou ik zeggen. Zelf moet ik nog werken in de pol, dus ik ben er al vanaf 9 uur 's ochtends. Dus dat houd in dat de eersten die komen even moeten meehelpen met klaarzetten van tafels, kabels, netwerk e.d.

03 November 2008 21:23

De Pol heeft toch ook een zuinig internet lijntje? Of liever niets dan iets?

05 November 2008 20:18

het probleem is dan als mensen internet hebben gaan ze meer msnén en sommige zelfs space checken

05 November 2008 21:44

Over dat internet geld nu het zelfde weer.
Als iemand het signaal van mijn router kan ontvangen, dan wil ik best internet beschikbaar stellen, maar ik weet niet of je dat gaat halen.
Zou vanaf de kelder deur zo'n 150m zijn?
Als je daar over dat hek gaat, waar ierdereen altijd staat te plassen heb je een open verbinding met mijn huis.
Owjah, UMTS is in de kelder ook moeilijk te ontvangen heb ik vorigjaar ontdekt, iig Vodafone.
Dit jaar probeer ik T-mobile.
Probleem is dat ik op 1 of andere manier die verbinding niet kan delen.

En over dat switch gedoe...
Bij mij op het werk hebben ze tijdelijk nood kantooren neer gezet, een soort gammele barakken, en daar hadden we ff een patchkast en netwerk etc. ingefixt, en ik had mijn switch voor 2 dagen daaraan uitgeleend omdat die jongens die de glasvezel zouden aansluiten vanaf de andere kast, en de switch met glas module zouden plaatsen.
Op een of andere manier heeft die kerel begrepen dat die die switch wel ik weet niet hoe lang kan lenen.
Ik snap er geen drol van, op de switch van mij zit niet eens een glasmodule, maar goed.
Ik wil dus wel zien te fixen dat we wel meteen een fatsoenlijk gigabit netwerk beschikbaar hebben.
Ik zal hem deze week, morgen ofzo even bellen of het allemaal wel klopt. Beetje vaag verhaal, dure glasvezel aanleggen (duur i.v.m. mijn uurloon natuurlijk), en vervolgens hem niet gebruiken.
In dat kantoor zijn denk ik hooguit een x 16 aansluitingen, dan houd het echt op.
Dus als ik de Linksys van Ronald daar ff de vrijdag in leg, en ik neem die 3Com gigabit mee, dan hebben we lekker gigabit.
Of ze moeten maar bekijken wat ze doen er er zelf 1 kopen als Ronald dat niet ziet zitten.
Hij ligt dan wel veilig in een afgesloten patchkast.
Wat een gedoe ook allemaal.
Ik zal eerst morgen eens ff bellen.

Wha, 17 aanmeldingen al, mooi mooi!
Volgende lan een 48 poorts gigabit nodig? ? :p...

06 November 2008 18:35

flask wrote on 05 November 2008 20:18:
het probleem is dan als mensen internet hebben gaan ze meer msnén en sommige zelfs space checken


Rofl @ space checken!

06 November 2008 20:22

Ik kom zo ongeveer rond een uur of 18:30-19:00 en met mij komt Jappper ook direct mee. Het feest kan vanaf dan dus wel ongeveer beginnen!

Die Switch moet bij jouw werk gewoon weg. LinteLAN heeft prioriteit. Daar is geen discussie over mogelijk. Ik ben trouwens op zaterdag nog korte tijd weg, even basketballen en dan ben ik weer terug.

Verder duurt het nu nog echt enkele daagjes voor de LAN begint. De vorige keer dat ik dat poste kreeg ik namelijk nog al wat commentaar over mijn optimistische vooruitzicht :P

06 November 2008 20:52

Ghehe, ja oke, enkele daagjes nog.
En ja LinteLAN heeft preoriteit.

@ Space checken, anders neem je een telescoop mee :p .

Is Japper Joost?

07 November 2008 16:46

Gigabit is gegarandeerd vanaf heel vroeg aanwezig.
Donderdag eind van de middag of vrijdag ochtend haal ik de switch op.

Staan er nog nieuwe spellen op het programma?

Buiten natuurlijk Warcraft, FlatOut2, Portals, COD4, GRID, en Crysy?

Even voor de duidelijkheid wat LAN betreft:

Er is een 24 poorts Gigabit switch aanwezig.
Dat is dus lekker snel.
Op elke "plek" zal een CAT 6 kabel zijn om je systeem aan te pluggen.
Het kan zijn dat als je heel ver weg van de switch zit, dat we dan de kabel iets te kort hebben.
Als je de kast op de grond zet moet het zeker lukken.
Als je laat komt, en/of ver weg zit, neem dan een CAT 5e (of nog liever CAT 6) patch kabel mee om er zeker van te zijn dat je de switch haalt, van 7 meter of langer.
Verder bied Thandor denk ik wel een DHCP server aan, en een DC++ server?
Denk er wel aan dat de Switch en en kabels, en netwerk meuk eigendom is van Derden, loop er dus niet mee te kloten.

07 November 2008 19:53

Nielzzz wrote on 05 November 2008 21:44:

Of ze moeten maar bekijken wat ze doen er er zelf 1 kopen
Klinkt plausibel :).
Wha, 17 aanmeldingen al, mooi mooi!
Volgende lan een 48 poorts gigabit nodig? ? :p...
En een schep om de kelder verder uit te graven :P.

Wat internet betreft... space checken doe'j thuus moar!

The Godsha wrote on 06 November 2008 20:22:
Ik kom zo ongeveer rond een uur of 18:30-19:00 en met mij komt Jappper ook direct mee. Het feest kan vanaf dan dus wel ongeveer beginnen!
Ik ben er ook pas rond 18:30. Moet eerst nog werken.

Nielzzz wrote on 07 November 2008 16:46:
Gigabit is gegarandeerd vanaf heel vroeg aanwezig.
Donderdag eind van de middag of vrijdag ochtend haal ik de switch op.
Mooi!

Staan er nog nieuwe spellen op het programma?

Buiten natuurlijk Warcraft, FlatOut2, Portals, COD4, GRID, en Crysy?
Nieuwe spellen? O_o
We gaan toch wel Bomberman '95, Quake, Red Alert, Doom en Half Life spelen?!

Portal (Portals?) kan niet multiplayer trouwens :P. Warcarft III, Ved Oud 2 en CoD4 klinkt als een goed idee.

Even voor de duidelijkheid wat LAN betreft:

Er is een 24 poorts Gigabit switch aanwezig.
Dat is dus lekker snel.
Op elke "plek" zal een CAT 6 kabel zijn om je systeem aan te pluggen.
Het kan zijn dat als je heel ver weg van de switch zit, dat we dan de kabel iets te kort hebben.
Als je de kast op de grond zet moet het zeker lukken.
Als je laat komt, en/of ver weg zit, neem dan een CAT 5e (of nog liever CAT 6) patch kabel mee om er zeker van te zijn dat je de switch haalt, van 7 meter of langer.
Yes, er liggen standaard kabels voor Jan en alleman. Toch is het handig als mensen zelf even een kabel meenemen zodra je verder weg zit. Een kabel van 7M of meer is dan inderdaad wel zo fijn :).
Verder bied Thandor denk ik wel een DHCP server aan, en een DC++ server?
Uiteraard. De 'server' (lees=desktop PC) met DHCP en DC++ komt uiteraard weer mee. De server is net zoals vorig jaar op \\applebred te bereiken. Daar staat een share 'public' op met de installatie van DC++. Het is overigens aan te raden om DC++ van te voren al te installeren (download de laatste stable version) omdat het indexeren bij veel data een tijdje kan duren.


07 November 2008 23:35

Yow, even over DC++.
0.707 is de laatste "stabiele" versie.
Ik neem aan dat die gebruikt word?

Ik heb namelijk geen zin om hier thuis eerst eeuwen te gaan indexen, en en later 8er komen dat er een andere versie gebruikt word.


En aankomende week nog aan de specs toe te voegen:

Western Digital 1TB SATA300 16MB, WD10EACS Green.
OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 Gold (dus dan in totaal 8GB).

08 November 2008 17:58

Nielzzz wrote on 07 November 2008 23:35:
Yow, even over DC++.
0.707 is de laatste "stabiele" versie.
Ik neem aan dat die gebruikt word?

Jups :P.

Die specs... komt mij bekend voor :+.

Nog even wat over de plattegrond (MS Paint Skillz!):
Image
Dit is zoals het eruit gaat zien. De plattegrond is gebaseerd op de vorige keer en dat ging wel aardig. Er is plek voor negentien mensen met een beetje passen en meten.

Uitleg van de plattegrond: Roze bolletjes zijn stroompunten. Ronald heeft kabels om dit te organiseren. Er zijn in totaal drie stroompunten omdat er van de krachtstroom drie afgetapt kunnen worden. In de muur zitten hier en daar ook nog wandcontacten maar die zullen waarschijnlijk enkel voor de server nodig zijn. Anyhow, dat wijst zich dan wel.

Het rode rondje is een steunpaal die ons lekker in de weg zit. De ronde grijze rondjes ( :P) zijn klei/draai-tafels. Daar moet er één van weg (gewoon bovenop die andere zetten, dat gaat prima met 2/3 man) zodat de tafel over dwars (aan het uiteinde) wat zitbaarder wordt.

Qua netwerk is er ook een schema en die ziet er als volgt uit:
Image
De bruine lijnen zijn de CAT6 kabels van Nielzzz. De groene lijnen zijn netwerkkabels die langer moeten zijn omdat het anders krapjes wordt. Het is dus aan te raden om toch zelf even een netwerkkabel van 7M (of liefst wat meer) mee te nemen zodat je niet voor verassingen komt te staan. Naar de server loopt een bruine kabel maar dit wordt waarschijnlijk ook een 'groene' (milieuvriendelijk hé!) kabel die ik zelf meeneem.

Van Ronald heb ik vernomen dat er wat mensen eerder zijn (ben zelf pas rond 18:30 hoop ik) dus die moeten even het e.e.a. klaar zetten. Ik zal die betreffende personen even mailen zodat ze kunnen afspreken om samen te werk te gaan. Met een paar man is dit alles binnen tien minuten opgezet :). Diegene die geholpen hebben mogen gratis een snoepje van Ronald pakken! :P

08 November 2008 22:33

Nou, dat snoepje wil ik ZEKER niet mislopen, dus ik ben van de partei.
Ik kan al vroeg paraat zijn.
Ik ga er van uit dat Ronald gewoon moet werken?
Kan hij de deur open maken dan?
Ik mail even de andere betrokkenen, dan komen we vast verder.


09 November 2008 11:21

Bleh, dan kom ik bij n00bs aan de tafel te zitten met 22" monitoren. Mijn vorige monitor was zowat nog groter :P

Oh en CRT monitoren zijn gebanned? Ik gok dat er nog 2 á 3 van die dikke monsters komen.

09 November 2008 17:14

Ja, en leeft niet meer.

En ik mag hopen voor jou dat Bassie niet eerder is, wand als ik en Bassie de opstelling hebben staan, dan mag je hopen dat jouw meuk er nog tussen past met zo'n aso scherm. :p ... Ghehe.